ΔΙΑΦΟΡΑ

Φοιτητικός Σύλλογος Ξάνθης: “Να ανοίξουν οι σχολές”

Ο Σύλλογος Φοιτητών Ξάνθης (Πολυτεχνικής) για το άνοιγμα των σχολών:

“Βρισκόμαστε λίγο καιρό πριν τον Οκτώβρη, πριν την έναρξη της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς και το αίσθημα ανασφάλειας και η αγανάκτηση των φοιτητών σχετικά με το μέλλον της ακαδημαϊκής τους ζωής «σπάνε κόκκαλα». Μόνο προβληματισμό μπορούν να γεννήσουν οι δηλώσεις της Κυβέρνησης και της Πρυτανείας του ΔΠΘ πως «το εξάμηνο ολοκληρώθηκε με επιτυχία και ομαλά», καθώς όλοι βιώσαμε τις τεράστιες ελλείψεις και κενά του Ιδρύματος ώστε να διεξαχθεί η ομαλά η εκπαιδευτική διαδικασία. Την ίδια στιγμή, η εξεταστική του Σεπτέμβρη πραγματοποιείται εξ’ αποστάσεως, με τους ίδιους ακριβώς όρους που πραγματοποιήθηκε η εξεταστική του Ιουνίου. Στηρίχθηκε δηλαδή, στην ατομική ευθύνη του κάθε φοιτητή, για την εξασφάλιση όλου του απαραίτητου εξοπλισμού (Η/Υ, καλή σύνδεση στο ίντερνετ, κάμερα, κ.λπ.) και στην οικονομική ευχέρειά μας και των οικογενειών μας.

Οι εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας ότι οι φοιτητές «επιστρέφουν στα αμφιθέατρα» χωρίς να δίνονται συγκεκριμένες οδηγίες, χωρίς να έχουν ληφθεί τα αναγκαία μέτρα επιβεβαιώνουν την κυβερνητική αδιαφορία για τις ανάγκες των φοιτητών. Η Κυβέρνηση και το Υπουργείο πετώντας για μια ακόμα φορά το μπαλάκι στα Ιδρύματα, προσπαθούν να παρουσιάσουν το άσπρο – μαύρο σε σχέση με την ομαλή εκπαιδευτική λειτουργία των σχολών μας. Προβληματικό είναι και το γεγονός ότι τα τμήματα και οι σύγκλητοι θα εξακολουθούν να γίνονται ηλεκτρονικά, αποκλείοντας τους φοιτητικούς συλλόγους από το κινητοποιούνται σε αυτά, να γνωστοποιούν τις αποφάσεις τους που αφορούν την κάλυψη των αναγκών μας.  Έχουμε την πείρα όλου του προηγούμενο διαστήματος.  Υπάρχουν παραδείγματα μαθημάτων τα οποία διδαχθήκαμε με συμπιεσμένη ή πετσοκομμένη διδακτέα ύλη, ενώ και αυτά που πραγματοποιήθηκαν ολοκληρωμένα, στερήθηκαν ολοκληρωμένης διδακτικής διαδικασίας. Η τηλε-εκπαίδευση δεν μπορεί να αντικαταστήσει, ειδικά στην Πολυτεχνική Σχολή, την δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν μπορεί να αποτελεί βασική εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς αποκλείει εκ των πραγμάτων την άμεση επαφή καθηγητή – φοιτητή, την συλλογική σκέψη και προβληματισμό που αναπτύσσεται στο μάθημα. Το Πανεπιστήμιο αποτελεί τον κοινωνικό χώρο όπου οι φοιτητές ζούμε, υπάρχουμε καθημερινά, ερχόμαστε σε επαφή με τους συμφοιτητές μας και δραστηριοποιούμαστε. Είναι χώρος ελεύθερης διακίνησης ιδεών και έτσι θα παραμείνει. Δεν αντιλαμβανόμαστε τις σχολές μας ως απλά τους χώρους, που πάμε για να δώσουμε εξετάσεις για να πάρουμε ένα πτυχίο-πιστοποίηση. Η κανονικοποίηση της τηλεκπαίδευσης υποβαθμίζει την ποιότητα σπουδών και συνολικά το δημόσιο πανεπιστήμιο, ανοίγει την πίσω πόρτα στα επιχειρηματικά συμφέροντα και σε ένα επόμενο διάστημα αυτό μπορεί να επηρεάσει και την ισχύ του πτυχίου μας.

-Πως γίνεται ένας φοιτητής των ηλεκτρολόγων μηχανικών να μην διδαχθεί για δεύτερη χρονιά τα εργαστήρια, έτσι όπως προέβλεπε το πρόγραμμα σπουδών του;

-Πως γίνεται ένας φοιτητής της αρχιτεκτονικής να μην έρθει σε επαφή με τις υπαίθριες διαδικασίες και τους χώρους που καλείται να παρέμβει, όπως επιτάσσει η επιστήμη του, στα πλαίσια των μαθημάτων του;

-Πως γίνεται άραγε ένας 2ο ετής φοιτητής, για δεύτερη χρονιά να στερηθεί την δια ζώσης επαφή με το αντικείμενο σπουδών του, έχοντας διδαχθεί πετσοκομμένα και συμπιεσμένα την επιστήμη που θα κληθεί να εφαρμόσει;

Υπάρχουν οι δυνατότητες στο σήμερα, πολυάριθμο εκπαιδευτικό – ερευνητικό προσωπικό και προσωπικό καθαριότητας και συντήρησης, όπως και οι υποδομές ώστε οι φοιτητές να επιστρέψουν κανονικά στις σχολές τους. Παλεύουμε για το άνοιγμα των σχολών με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας, με ευθύνη της Κυβέρνησης και του Υπουργείου! Προκειμένου, να μπορέσουμε να συνεχίσουμε τις σπουδές μας απρόσκοπτα, ολοκληρωμένα, χωρίς παραπέρα εμπόδια. Απαραίτητο βήμα θα ήταν η αξιοποίηση

όλων των χώρων του Πανεπιστημίου, ο κατακερματισμός των μαζικών μαθημάτων σε μικρότερα τμήματα(όχι απαραίτητα 50 εγγεγραμμένων αλλά όσοι είναι αναγκαίο για να τηρούνται οι αποστάσεις στις αίθουσες) , η παροχή αναλώσιμων , οι προσλήψεις καθηγητών και προσωπικού καθαριότητας. Μέσω της αδράνειας της κυβέρνησης και της αποφυγής εκ μέρους της για παροχή έκτακτης χρηματοδότησης στα πανεπιστήμια σπρώχνονται οι σχολές για ακόμα ένα εξάμηνο στην εξ ‘αποστάσεως εκπαίδευση.

Η Κυβέρνηση της ΝΔ δεν έχει αναλάβει εδώ και μήνες τις ευθύνες της για την τραγική κατάσταση που αντιμετωπίσαμε φοιτητές, γονείς και καθηγητές ήδη από την αρχή της πανδημίας. Είναι υπεύθυνη για την κατάσταση στην οποία βρέθηκαν πολλοί συμφοιτητές μας, που έμειναν στα σπίτια με τους γονείς τους και τα αδέρφια τους, να μοιράζονται έναν υπολογιστή για μάθημα – δουλεία – εξετάσεις. Που πήγε να μας πετάξει έξω από τις εστίες μέσα στην κορύφωση του πρώτου κύματος της πανδημίας. Που πολλοί μείναμε άνεργοι και δεν ξέρουμε πως να συνεχίσουμε τις σπουδές μας. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, μας «κουνά το δάχτυλο», απευθύνει υποδείξεις και κατηγορεί για ανευθυνότητα τους νέους.

Την ίδια ώρα που η Κυβέρνηση, δεν αξιοποίησε τον πολύτιμο χρόνο που κερδήθηκε από τις θυσίες των νέων και των γωνιών μας, στο πρώτο κύμα της πανδημίας και να θωρακίσει το σύστημα υγείας και τις σχολές μας, ασχολήθηκε μόνο με το πως θα οργανώσει πολύπλευρο σχέδιο στήριξης στους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους. Μοιράζοντας λεφτά δεξιά και αριστερά, κάνοντας «λάστιχο» τα υγειονομικά πρωτόκολλα ανάλογα με τις απαιτήσεις των μεγαλοξενοδόχων και των μεγάλων τουριστικών γραφείων.

Δεν έχουμε να περιμένουμε ούτε στιγμή. Παίρνουμε την κατάσταση στα χέρια μας! Δε θα χαρίσουμε τη ζωή και τις σπουδές μας! Η περίοδος της πανδημίας αποδεικνύει ότι μόνη ελπίδα είναι ο συλλογικός αγώνας για όσα έχουμε ανάγκη.

Να ανοίξουν οι σχολές με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της υγείας στην ευθύνη του κράτους!

Αύξηση της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό για την Παιδεία. Εδώ και τώρα να δοθεί έκτακτο κονδύλι στο Πανεπιστήμιο και τις φοιτητικές εστίες για προσλήψεις διδακτικού και διοικητικού προσωπικού, για την αναβάθμιση υποδομών και εξοπλισμού ώστε να ανοίξουν και να λειτουργήσουν με ασφάλεια για όλους τους φοιτητές. Να διατεθούν χρήματα από τον Ειδικό Λογαριασμό Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) για τις τρέχουσες ανάγκες.

Υπουργείο και Ιδρύματα να εξασφαλίσουν όλα τα αναγκαία μέτρα (τακτικές απολυμάνσεις, αποφυγή συνωστισμού) και ατομικά μέσα προστασίας (μάσκες, αντισηπτικά)

Αξιοποίηση όλων των χώρων του Ιδρυμάτος με κατάλληλη διαμόρφωση τους, συνεδριακών κέντρων, δημοτικών, ιδιωτικών χώρων για να τηρηθούν οι αναγκαίες αποστάσεις.

Πρόσληψη μόνιμου προσωπικού και μονιμοποίηση των συμβασιούχων για καθαριότητα, συντήρηση, φύλαξη στις εστίες. Μόνιμη επιδότηση φοιτητικής κατοικίες στις οικογένειες των φοιτητών σε μηνιαία βάση.

Πύκνωση δρομολογίων των λεωφορείων για την ασφαλή μετακίνηση των φοιτητών.

Να διατεθούν χώροι για την ασφαλή σίτιση όλων των φοιτητών του Ιδρύματος, με δωρεάν και ποιοτικό φαγητό.

Άμεση στήριξη των φοιτητών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες είτε αυτοί είτε οι γονείς τους, για την συνέχιση υπό ίσους όρους των σπουδών τους.”

XanthiNea

Di-zine clothing

Ιστορικό

Θρακική Αγορά FB

Μedia Group

Ο Ποπολάρος