ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Βουλευτής Δημήτρης Χαρίτου: Τα 11 σημαντικότερα θέματα της Ροδόπης που έθεσε στους υπουργούς Περιβάλλοντος και Υποδομών

Ο βουλευτής Ροδόπης ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Χαρίτου, στο πλαίσιο των συναντήσεων των μελών της Διακομματικής Επιτροπής για την Θράκη με παραγωγικά υπουργεία, έθεσε σημαντικά ζητήματα της Ροδόπης και της Θράκης που είναι της αρμοδιότητάς τους στους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστή Χατζηδάκη.

Στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών ο βουλευτής έθεσε τα παρακάτω ζητήματα:

  • Τα σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν στο εθνικό οδικό δίκτυο και στο επαρχιακό δίκτυο και την ανάγκη συντήρησης του δικτύου μέσω της διάθεσης πόρων στην περιφερειακή αυτοδιοίκηση. Έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην πεσμένη γέφυρα Κομψάτου Ιάσμου, που κατέρρευσε προ τριετίας, επισημαίνοντας τις αρνητικές κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις, όπως και στη μετακίνηση των κατοίκων του Δήμου Ιάσμου. Υπογράμμισε στον υπουργό ότι οι πολίτες δεν αντιλαμβάνονται – και είναι φυσικό – ποιος έχει την αρμοδιότητα, αλλά ζητούν τη λύση του προβλήματος και επισήμανε ότι το υπουργείο οφείλει να άρει τις όποιες καθυστερήσεις και γραφειοκρατικά εμπόδια ανακύπτουν σε ενέργειες της Περιφέρειας ΑΜ-Θ για την αποκατάσταση της πεσμένης γέφυρας.
  • Ο Κάθετος Άξονας Νυμφαίας είναι ένας δρόμος μεγάλης σημασίας και προτεραιότητας για την χώρα μας, όμως για την γειτονική Βουλγαρία άλλοι άξονες είναι στην προτεραιότητά τους, γι’ αυτό υπάρχει το πρόβλημα της μη διέλευσης λεωφορείων και φορτηγών. Γι’ αυτό και όποιες ενέργειες έγιναν στο παρελθόν για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα διέλευσης λεωφορείων και φορτηγών δεν προωθήθηκαν από την Βουλγαρία. Αυτό πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη στις πρωτοβουλίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του υπουργείου Εξωτερικών, γιατί παρότι ανέλαβε τη δέσμευση ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης πριν λίγους μήνες να το θέσει σε συνάντηση που είχαν στην Αλεξανδρούπολη με τον Βούλγαρο ομόλογό του δεν γνωρίζουμε τα αποτέλεσμα της αυτής της δέσμευσής του.
  • Σημαντική συμβολή στην ανάπτυξη του τουρισμού στην περιοχή μπορεί να έχει η δημιουργία μαρίνας στο λιμάνι Φαναρίου, γιατί θα αποτελέσει πόλο έλξης για πιο απαιτητικούς επισκέπτες.
  • Για περισσότερο από δύο χρόνια έχει σταματήσει η σιδηροδρομική σύνδεση Δράμας-Αλεξανδρούπολης. Η επίκληση ότι γίνονται εργασίες συντήρησης και επισκευής του δικτύου είναι δικαιολογία, αφού οι εργασίες αυτές καθυστερούν αδικαιολόγητα με αποτέλεσμα να γεννώνται ερωτήματα αν όντως το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σκέφτεστε να θέσει ξανά σε λειτουργία τη συγκεκριμένη σιδηροδρομική σύνδεση.
  • Έθεσε την προοπτική σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ροδόπης με την Βουλγαρία μέσω του κάθετου άξονα, σημειώνοντας ότι η βουλγαρική πόλη Πότκοβα που απέχει μόλις 15 χλμ από το συνοριακό σημείο της Νυμφαίας διασχίζει εγκάρσια την Βουλγαρία και φτάνει μέχρι το Ρούσε στα σύνορα με τη Ρουμανία. Άλλωστε στο Χωροταξικό Σχέδιο της Περιφέρειας ΑΜ-Θ υπάρχει πρόβλεψη για μια τέτοια σιδηροδρομική σύνδεση.

Στον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας ο βουλευτής έθεσε τα παρακάτω ζητήματα:

  • Σχετικά με το θέμα της διαχείρισης υδάτινων πόρων που διαθέτει η Ροδόπη, σημείωσε ότι παρότι η περιοχή έχει πλούσια υδάτινα αποθέματα, αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα ύδρευσης σε όλους τους Δήμους. Έκανε ειδική αναφορά στην ανάγκη να επισπευστεί το έργο του τροφοδοτικού αγωγού μεταφοράς νερού από το φράγμα Γρατινής, που μελετητικά και από άποψη ένταξης στο ΕΣΠΑ είναι πλήρες και σήμερα καθυστερεί μόνο από τη ΔΕΗ. Ενώ αναφέρθηκε και στο εμβληματικό έργο του φράγματος Συμβόλων, που θα δώσει οριστική λύση στο πρόβλημα ύδρευσης του Δήμου Κομοτηνής.
  • Για θέμα των εξορύξεων χρυσού τόνισε με έμφαση ότι είναι casus belli για τη Θράκη, γιατί στο σχέδιο βιώσιμης ανάπτυξής της δεν έχουν θέση εξορυκτικές δραστηριότητες, όπως του χρυσού. Μία τέτοια εξορυκτική δραστηριότητα αντιστρατεύεται όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Θράκης. Αυτή είναι καθολική θέση της τοπικής κοινωνίας και πρέπει το υπουργείο και η κυβέρνηση να την σεβαστεί.
  • Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το Φράμα Κομψάτου είναι «παγωμένη» στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Ο βουλευτής σημείωσε ότι το πρόβλημα που έχει ανακύψει με τις εντάσεις που έχουν κατατεθεί από τον Φορέα Διαχείρισης Βιστωνίδας μπορεί να ξεπεραστεί. Πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο, που έχει την καθολική στήριξη όλων των τοπικών φορέων, γι’ αυτό και η έγκριση της μελέτης, η ένταξη και χρηματοδότησή του από το Ταμείο Ανάκαμψης αποτελεί άμεση προτεραιότητα. Θα δώσει ώθηση στην αγροτική ανάπτυξη, γιατί θα αρδεύσει πάνω από 200.000 στρέμματα, ενώ θα αφήσει και ισχυρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα εμπλουτίζοντας τα υπόγεια νερά που κινδυνεύουν με υφαλμύρωση και αποτρέποντας να ερημοποιηθούν χιλιάδες στρέμματα εύφορης γης, όπως συνέβη σε άλλες περιοχές της χώρας μας.
  • Για τα δίκτυα φυσικού αερίου που υλοποιούνται στην περιοχή μέσω της ΔΕΔΑ, ο βουλευτής ζήτησε να διατηρηθεί η αρχική σύμβαση και οι όροι – γιατί πλέον η ΔΕΔΑ θα περάσει σε ιδιωτικό μονοπώλιο – θέμα για το οποίο ο υπουργός αποκρίθηκε ότι δεν θα αλλάξει η σύμβαση. Ακόμη ζήτησε την επέκταση των δικτύων φυσικού αερίου, πέρα των έξι πόλεων, και σε μεγάλες κωμοπόλεις της Θράκης, όπως οι Σάπες και ο Ίασμος.
  • Έθεσε το θέμα της κλιματικής αλλαγής και της εκδήλωσης ακραίων καιρικών φαινομένων. Επισήμανε ότι λόγω της έντονης πίεσης που δέχονται τα δασικά οικοσυστήματα από την υπερβόσκηση σε συνδυασμό με το γεγονός ότι τα υδραυλικά και αποστραγγιστικά έργα αντιστοιχούν σε μία άλλη περίοδο και όχι στη σημερινή της κλιματικής αλλαγής, όταν εκδηλώνονται ακραία καιρικά φαινόμενα προκαλούνται σοβαρά προβλήματα και ανέφερε ως παράδειγμα τα προβλήματα πέρσι το καλοκαίρι στον Δήμο Ιάσμου.
  • Ζήτησε την αξιοποίηση των γεωθερμικών πεδίων χαμηλής ενθαλπίας που υπάρχουν στην περιοχή για θερμοκηπιακές και άλλες αγροτικές δραστηριότητες, κάνοντας αναφορά σε αυτά της περιοχής Σαπών και της ευρύτερης περιοχής της Ισμαρίδας Λίμνης, και τόνισε ότι χρειάζεται να ενισχυθεί η αυτοδιοίκηση για να προχωρήσουν σε μελέτες αξιοποίησης των γεωθερμικών πεδίων.

Di-zine clothing

Ιστορικό

Θρακική Αγορά FB

Μedia Group

Ο Ποπολάρος