Eνας νέος σταθμός διοδίων στην Εγνατία Οδό, στο Αρδάνιο Eβρου, θα λειτουργήσει από την 1η Φεβρουαρίου.
Επίσης, ξεκίνησαν τη λειτουργίας τους τους ακόμα τρεις πλευρικοί σταθμοί, ο ένας στην Απροβάλτα, που αφορούν τους Θρακιώτες και οι άλλοι σε Σιάτιστα, στο Πολύκαστρο. Ο σχεδιασμός της Εγνατίας περιλαμβάνει ακόμα δύο μετωπικούς σταθμούς διοδίων, στην Καβάλα και στο Πλάτανο Ημαθίας και άλλους δέκα πλευρικούς ! «Παγωμένοι», πάντως παραμένουν οι διαγωνισμοί για τέσσερις σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (ΣΕΑ).
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Εγνατίας Οδού, η λειτουργία του νέου μετωπικού και των τριών πλευρικών σταθμών θα φέρει «ανακατατάξεις» στις χρεώσεις. Για παράδειγμα, η τιμή του διοδίου για ένα Ι.Χ. θα γίνει 1,40 ευρώ στους σταθμούς Μαλακασίου, Πολυμύλου και Ιεροπηγής, ενώ θα είναι 1,20 ευρώ στο Αρδάνιο, στο νέο σταθμό. Παράλληλα με τους νέους σταθμούς, η Εγνατία ξεκινάει για πρώτη φορά εκπτωτική πολιτική για τους συχνούς χρήστες με δύο προγράμματα “ασύρματης” διέλευσης. Πάντως οι επίσημες ανακοινώσεις δεν περιέχουν το παραμικρό για το σχέδιο ηλεκτρονικής αναλογικής χρέωσης.
Πιο αναλυητικά, ο σχεδιασμός του ΤΑΙΠΕΔ και της Εγνατίας Οδού για τα διόδια δεν έχει ολοκληρωθεί. Απομένει η κατασκευή των μετωπικών σταθμών Πλατάνου, στο σημείο «εισόδου» από την ΠΑΘΕ στην Εγνατία με κατεύθυνση τη Βέροια. Και ο σταθμός Καβάλας, που επαναμελετήθηκε καθώς η αρχική χωροθέτηση κρίθηκε ακατάλληλη. Και οι δύο σταθμοί παραμένουν ακόμα στο στάδιο των μελετών. Σταδιακά θα προστεθούν περί τους δέκα πλευρικούς σταθμούς, στον κεντρικό και στους κάθετους άξονες. Οσο για τους ΣΕΑ, οι τέσσερις διαγωνισμοί βρίσκονται «μπλοκαρισμένοι» αφότου το ΣτΕ δέχθηκε τα ασφαλιστικά μέτρα μιας εκ των εταιρειών που διεκδίκησε τα έργα.
Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της συντήρησης και λειτουργίας του άξονα σε ιδιώτη από το ΤΑΙΠΕΔ έχει «παγώσει» από τα τέλη Δεκεμβρίου. Αιτία, η προσφυγή δύο κοινοπραξιών στο Συμβούλιο της Επικρατείας, οι οποίες δεν πρόλαβαν να καταθέσουν εμπρόθεσμα προσφορά (κατέθεσε μόνο η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ- EGIS).