ΔΙΕΘΝΗ

Facebook: Αφαιρούνται οι ψευδείς ειδήσεις για τον κορωνοϊό ή τα εμβόλια

Οι αναρτήσεις χρηστών του Facebook, που αφορούν ψευδείς ειδήσεις σχετικά με τα εμβόλια κατά του νέου κορωνοϊού, αλλά και τα εμβόλια εν γένει, θα αφαιρούνται από τον ιστότοπο, ανακοίνωσε τη Δευτέρα η εταιρεία. Τέτοιες αναληθείς δημοσιεύσεις μπορεί να αναφέρουν ότι οι εμβολιασμοί είναι επικίνδυνοι, ότι προκαλούν αυτισμό ή ότι είναι ασφαλέστερο να κολλήσει κάποιος κορωνοϊό για να αποκτήσει ανοσία, παρά να εμβολιαστεί. Από τον Οκτώβριο, το δημοφιλέστερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, είχε απαγορεύσει τη δημοσίευση στον ιστότοπο, διαφημίσεων –εταιρειών ή ιδιωτών- που περιέχουν τέτοιους ισχυρισμούς.

Τον Δεκέμβριο, οι αρμόδιοι του Facebook δήλωσαν ότι θα αφαιρούν από το μέσο τις αναρτήσεις με ψευδείς ισχυρισμούς, οι οποίοι έχουν καταρριφθεί από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας ή άλλους επίσημους κυβερνητικούς φορείς.

Σύμφωνα και με δημοσιεύματα στις ιστοσελίδες του πρακτορείου Reuters και των New York Times, το μέσο κοινωνικής δικτύωσης ανέφερε σε ανάρτηση ιστολογίου (blog) ότι, πλέον, θα επεκτείνει τις πολιτικές του, για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης σε θέματα που αφορούν τον κορωνοϊό, τον εμβολιασμό κατά αυτού και τους εμβολιασμούς εν γένει. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα προχωρά στην αφαίρεση ομάδωνσελίδων και λογαριασμών που διασπείρουν παραπλανητικές-ψευδείς πληροφορίες.

Η νέα πολιτική του Facebook, η οποία αφορά και τις δημοσιοποιήσεις πληροφοριών στο Instagram, στοχεύει σε μη πληρωμένες αναρτήσεις και σε συγκεκριμένες ομάδες χρηστών, ενώ αφορά το σύνολο των εμβολίων, όχι μόνο εκείνα για την προστασία από τον SARS-CoV-2 . Ο επικεφαλής του Facebook σε θέματα υγείας, Κανγκ Σινγκ Τζιν, ανέφερε σε ανάρτησή του: «Το χτίσιμο εμπιστοσύνης απέναντι στα εμβόλια είναι σημαντικό, γι’ αυτό ξεκινάμε τη μεγαλύτερη εκστρατεία παγκοσμίως, για να βοηθήσουμε τους οργανισμούς δημόσιας υγείας να διαδώσουν ακριβείς πληροφορίες για τα εμβόλια κατά της Covid-19 και να ενθαρρύνουμε τους ανθρώπους να εμβολιαστούν, όταν θα υπάρχουν διαθέσιμα εμβόλια».

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι οι αλλαγές (στην πολιτική της για την καταπολέμηση των ψευδών ειδήσεων) έρχονται ως απάντηση σε πρόσφατη απόφαση της επιτροπής επίβλεψης περιεχομένου του Facebook, ενός ανεξάρτητου οργάνου το οποίο μελετά τις αποφάσεις που λαμβάνονται από την ομάδα εφαρμογής πολιτικών της εταιρείας και εξετάζει αν είναι σωστές. Η επιτροπή υποστήριξε ότι το Facebook χρειαζόταν να δημιουργήσει νέα πρότυπα, για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης σε θέματα σχετικά με την υγεία, επειδή οι κανόνες στον ιστότοπο ήταν (μέχρι πρόσφατα) «ακατάλληλα ασαφείς».

Το Facebook ανακοίνωσε ακόμη ότι θα παραχωρήσει δωρεάν διαφημιστικό χώρο αξίας 120 εκατομμυρίων δολαρίων σε υπουργεία Υγείας, Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις και υπηρεσίες των Ηνωμένων Εθνών, προκειμένου να βοηθήσει στη μετάδοση αξιόπιστων πληροφοριών για τα εμβόλια και τον περιορισμό της νόσου Covid-19.

Ο Mark Zuckerberg, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Facebook, έχει εδώ και καιρό ταχθεί ενάντια στην παραπληροφόρηση σχετικά με τον κορωνοϊό. Συχνά φιλοξενούσε στις σελίδες του ιστοτόπου βίντεο με τις «ζωντανές» ενημερώσεις του κορυφαίου Αμερικάνου λοιμωξιολόγου Anthony Fauci, σχετικά με την πορεία της επιδημίας του SARS-CoV-2 στις ΗΠΑ. Ακόμη, ο Zuckerberg έχει αναπτύξει φιλανθρωπική δράση υπέρ της εξάλειψης ιών και ασθενειών. Ωστόσο, ο ίδιος υπήρξε επίσης ένθερμος υποστηρικτής της ελευθερίας του λόγου στο Facebook και στο παρελθόν είχε φανεί σχετικά απρόθυμος να περιορίσει αποτελεσματικά τις ψευδείς ειδήσεις, ακόμα κι αν αυτές ήταν δυνητικά επικίνδυνες.

Σε κάθε περίπτωση, οι αρμόδιοι της πλατφόρμας του Facebook ανακοίνωσαν τη Δευτέρα ότι θα προβούν επίσης σε αλλαγές στα εργαλεία αναζήτησης του ιστοτόπου, με σκοπό την προώθηση έγκυρων αποτελεσμάτων αναφορικά με την Covid-19 και τις σχετικές με το εμβόλιο πληροφορίες. Επίσης θα καθίσταται πιο δύσκολος ο εντοπισμός λογαριασμών (από τους χρήστες του μέσου) που αποθαρρύνουν τους ανθρώπους να εμβολιαστούν.

naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ, Reuters, BBC, New York Times

Di-zine clothing

Ιστορικό

Θρακική Αγορά FB

Μedia Group

Ο Ποπολάρος