Με 4 μνηστήρες προχωρά ο διαγωνισμός για το σημαντικό οδικό έργο που αφορά στην ολοκλήρωση του Περιφερειακού Αλεξανδρούπολης. ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΕΚΤΕΡ, ΤΕΚΑΛ και ΑΚΤΩΡ διεκδικούν το το έργο που θα συνδεθεί και με το υπό παραχώρηση λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.
Από τη διαδικασία λόγω ατελειών, βγήκαν οι εταιρείες ΙΝΤΕΡΚΑΤ και ΤΕΡΝΑ, οι οποίες έχουν όμως το δικαίωμα προσφυγής. Τώρα επόμενο βήμα είναι η αποσφράγιση των προσφορών για να αναδειχθεί ο μειοδότης και τελικά ανάδοχος του έργου,
Το κόστος του έργου όπως είχε γράψει το ypodomes.com είναι 36 εκατ. ευρώ με το ΦΠΑ. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το έργο είναι μία σταθερή διεκδίκηση των φορέων της περιοχής καθώς με την υλοποίηση του βελτιώνεται η πρόσβαση προς το λιμάνι της περιοχής.
Η Περιφερειακή Οδός
Η περιφερειακή οδός Αλεξανδρούπολης χωροθετείται στα όρια του Γενικού Πολεοδοµικού Σχεδίου (ΓΠΣ) Αλεξανδρούπολης και αποβλέπει στη διοχέτευση της διερχόµενης κυκλοφορίας από και προς το λιµάνι Αλεξανδρούπολης, το αεροδρόµιο “∆ηµόκριτος”, την Κοµοτηνή, την Εγνατία οδό, χωρίς κυκλοφοριακή επιβάρυνση του αστικού ιστού της πόλης. Στον χώρο του λιµένα (µετά την Χ.Θ 3+542,17), η χάραξη της συνδετήριας οδού έχει καθοριστεί στα πλαίσια των έργων του λιµένα Αλεξανδρούπολης”.
Πρόκειται για ένα έργο με μεγάλη προστιθέμενη αξία για το λιμάνι αλλά και την πόλη της Αλεξανδρούπολης, η οποία γίνεται επίκεντρο ενεργειακών και μεταφορικών επενδύσεων λόγω της στρατηγικής της θέσης.
Η υλοποίηση του νέου μεγάλου έργου δεν είναι τυχαία και συνδέεται άμεσα με την ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης από το ΤΑΙΠΕΔ, με τον διαγωνισμό να είναι σε εξέλιξη. Προς αυτή την κατεύθυνση, έχουν ήδη διευθετηθεί θέματα όπως ο καθορισμός του δικαιώματος διαχείρισης και εκμετάλλευσης ακινήτων του ΟΣΕ εντός χερσαίας ζώνης λιμένος, όπως και η διαδικασία απαλλοτρίωσης ιδιωτικών εκτάσεων 200 στρεμμάτων, εντός της χερσαίας ζώνης.
Tα έργα εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν το 2022 και θα ολοκληρωθούν μέχρι τα τέλη του 2024 καθώς έχουν διάρκεια 24 μήνες. Η χρηματοδότηση θα καλυφθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Ποιο είναι το έργο
Η Ανατολική Περιφερειακή Οδός με μήκος 3,6 χλμ. θα συνδέει το λιμάνι της πόλης με την Εγνατία Οδό και τον κάθετο άξονα Αλεξανδρούπολη-Ορμένινο κάνοντας πολύ πιο γρήγορη την διακίνηση εμπορευμάτων ενώ ταυτόχρονα θα ανακουφίζει την επιβαρυμένη λόγω του λιμανιού κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης.
Περιλαμβάνει τυπική διατομή διαχωρισμένης κυκλοφορίας με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και κεντρική νησίδα πλάτους 4 μέτρων (συνολικού πλάτους οδοστρώματος 17μ.). Έχει σχεδιαστεί ώστε να λειτουργεί ως κλειστή οδός με παράπλευρο δίκτυο, με μήκος 3 χλμ. συν 0,6 χλμ. ο συνδετήριος κλάδος με την οδό προς το λιμάνι, 3 ισόπεδους κόμβους και τέσσερις 4 γέφυρες.
Στο έργο περιλαμβάνεται η κατασκευή πέντε κόμβων, από τους οποίους οι τέσσερις θα είναι ισόπεδοι και ο ένας (στην περιοχή της γέφυρας Μαΐστρου) ανισόπεδος. Θα κατασκευαστούν επίσης δύο υπόγειες διαβάσεις πεζών στο δρόμο της Παλαγίας και του Άβαντα.
Το αντικείµενο του έργου «Κατασκευή Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Αλεξανδρούπολης» αφορά την κατασκευή της ανατολικής περιφερειακής οδού της Αλεξανδρούπολης, του συνδετήριου κλάδου µε το λιµάνι Αλεξανδρούπολης και του κόµβου σύνδεσης µε τον κλάδο προς Εγνατία Οδό.
Στις εργασίες κατασκευής του έργου εκτός από τις εργασίες οδοποιίας περιλαµβάνονται:
• τα µεγάλα και µικρά τεχνικά έργα (άνω διαβάσεις, οχετοί, τοίχοι αντιστήριξης)
• οι εργασίες αποχέτευσης οµβρίων και αποστράγγισης,
• οι εργασίες σήµανσης- ασφάλισης
• οι εργασίες ηλεκτροφωτισµού κόµβων, γεφυρών κ.λ.π.
• οι εργασίες επένδυσης πρανών µε φυτική γη και υδροσποράς τους
• οι εργασίες Ο.Κ.Ω.
ypodomes.gr