ΑΥΞΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ ΑΠΟ ΒΑΛΚΑΝΙΚΕΣ ΧΩΡΕΣ ΜΕ ΑΥΤΟΚΙΝΟΥΜΕΝΑ ΤΡΟΧΟΣΠΙΤΑ
Ο τουρισμός με αυτοκινούμενα τροχόσπιτα στη Ροδόπη που δεν αξιοποιείται και μία σοβαρή πρόταση για δημιουργία camper stop
Η Ροδόπη χάνει πολύτιμα κεφάλαια από τον περιοδεύοντα τουρισμό, αφού δεν διαθέτει κατάλληλες υποδομές, η πρόταση του προέδρου Τοπικής Κοινότητας Προσκυνητών Πάνου Παρασκελίδη που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη
Την ώρα που στη Ροδόπη οι φορείς του τουρισμού διατείνονται για τις ενέργειές τους υπέρ της ανάπτυξης του τουρισμού, η περιοχή χάνει πολύτιμα κεφάλαια από τον περιοδεύοντα τουρισμό. Ένα είδος τουρισμού που έχει κάνει την εμφάνισή του στην περιοχή μας, μετά την διάνοιξη του ελληνοβουλγαρικού κάθετου άξονα και ιδιαίτερα μετά την περίοδο του κορωνοϊού. Πρόκειται για αλλοδαπούς που ταξιδεύουν με ιδιόκτητα ή ενοικιαζόμενα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα, με τα οποία δεν διέρχονται απλώς από τη Ροδόπη, αλλά παραμένουν σε αυτήν για ώρες, ακόμη και ημέρες. Από την παραλία Πετρωτών μέχρι τη Μαρώνεια, την παραλία Μέσης, την παραλία Αρωγής και τον οικισμό του Φαναρίου, τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα με πινακίδες κυρίως από Βουλγαρία, Ρουμανία, Τουρκία, Γερμανία και αλλού, κάνουν έντονη την παρουσία τους τα τελευταία χρόνια.
Πρόκειται για έναν τρόπο διακοπών πολύ διαδεδομένο σε ευρωπαϊκές χώρες όπως Ιταλία, Γερμανία, Ισπανία και Γαλλία, που τα τελευταία χρόνια βρήκε μιμητές και στις Βαλκανικές χώρες. Από εκεί προέρχεται το τουριστικό ρεύμα στην περιοχή μας, το οποίο όχι μόνο δεν αξιοποιείται, αντίθετα αντιμετωπίζεται ως όχληση, κυρίως από ντόπιους που διατηρούν εξοχικά στο παραλιακό μέτωπο της Ροδόπης, οι οποίοι καταγγέλλουν την χρήση δημοσίων υποδομών, από παρκινγκ μέχρι κοινόχρηστες βρύσες και παγκάκια, από τους ενοίκους των αυτοκινούμενων τροχόσπιτων. Την ίδια στιγμή οι εκπρόσωποι του τουρισμού δείχνουν να αγνοούν παντελώς αυτού του είδους τους τουρίστες, εξαναγκάζοντας τους ουσιαστικά να μετακινηθούν σε άλλες περιοχές εκτός της Ροδόπης ή να παραμένουν σε αυτήν χωρίς όμως η περιοχή να επωφελείται οικονομικά και αναπτυξιακά από την παρουσία τους.
Στον αντίποδα όλων όσων καταγγέλλουν ή αδιαφορούν για τους τουρίστες με τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα βρίσκονται άνθρωποι με αγάπη αλλά και ιδέες για την περιοχή, όπως ο πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Προσκυνητών Πάνος Παρασκελίδης. Στην παρουσία των αυτοκινούμενων ο κος Παρασκελίδης είδε μία δυνατότητα να αναπτυχθούν τουριστικά παραθαλάσσιες περιοχές του Δήμου Μαρωνείας – Σαπών, που σήμερα παρουσιάζουν ελάχιστη τουριστική κίνηση. Μάλιστα πήγε την σκέψη του ένα βήμα παραπέρα καταθέτοντας συγκεκριμένη πρόταση για την δημιουργία camper stop σε ακίνητο ιδιοκτησίας του Δήμου Μαρωνείας – Σαπών στην παραθαλάσσια περιοχή του Κρυονερίου Προσκυνητών. Η πρόταση κατατέθηκε στην προηγούμενη διοίκηση του Δήμου και επειδή δεν αξιοποιήθηκε, ο κος Παρασκελίδης προτίθεται να την επανακαταθέσει και στην σημερινή διοίκηση του Δήμου. Η πρόταση του για δημιουργία camper stop αφορά την αξιοποίηση δημοτικού ακινήτου περίπου 16 στρεμμάτων στην παραλία Κρυονερίου Προσκυνητών, που βρίσκεται δίπλα στις κατασκηνώσεις της μητρόπολης και ήδη διαθέτει παροχή νερού και ρεύματος.
Τι είναι τα camper stop που δεν διαθέτει η Ροδόπη
Σε έναν χώρο camper stop το αυτοκινούμενο μπορεί να σταθμεύσει και να προβεί σε ενέργειες κάμπινγκ, δηλαδή να ανοίξει παράθυρα, τέντες, να βγάλει τραπεζοκαθίσματα. Επίσης, εκτός στάθμευσης, μπορεί να εξυπηρετηθεί με νερό, ρεύμα και να αδειάσει τις δεξαμενές λυμάτων. Πρόκειται για ελεγχόμενο χώρο με είσοδο/έξοδο και καταβολή του αντίτιμου που προβλέπεται για παραμονή και χρήση των υπηρεσιών του. Δύναται, επίσης, να υπάρχουν κοινές εγκαταστάσεις που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι κατασκηνωτές για μια πιο ευχάριστη διαμονή. Για παράδειγμα υπαίθριο ντους, κουζίνα για την προετοιμασία γεύματος και κοινόχρηστο μπάνιο.
Το αυτοκινούμενο τροχόσπιτο μπορεί να σταθμεύσει όπου και ένα απλό ΙΧ, όχι όμως να προβεί σε ενέργειες κάμπινγκ
Η στάθμευση των αυτοκινουμένων επιτρέπεται παντού όπου επιτρέπεται η στάθμευση για Ι.Χ. οχήματα, δηλαδή όπου δεν υπάρχει σχετική απαγορευτική πινακίδα. Το αυτοκινούμενο μπορεί να σταθμεύει στους κοινόχρηστους χώρους, ακόμη και σε κατοικημένες περιοχές, ακολουθώντας τους κανόνες του Κ.Ο.Κ. και τις υποδείξεις των πινακίδων όπως όλα τα Ι.Χ. οχήματα. Βέβαια η ελληνική νομοθεσία απαγορεύει την ελεύθερη κατασκήνωση γενικά και όχι μόνο των αυτοκινουμένων. Για τα αυτοκινούμενα, ως ελεύθερη κατασκήνωση νοείται η ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων και τέντας και όχι η στάση και στάθμευση.
Η παρουσία των αυτοκινούμενων τροχόσπιτων στη Ροδόπη είναι μία νέα πραγματικότητα, την οποία οι φορείς του τουρισμού μπορούν να συνεχίσουν να αγνοούν με ό,τι αρνητικό συνεπάγεται αυτό για την περιοχή ή να σκεφτούν πως μπορούν να επωφεληθούν από αυτό το ρεύμα των τουριστών, που ήδη βρίσκεται στην περιοχή χωρίς όμως σήμερα να εισφέρει στην τοπική οικονομία.