Στις αρχές του μήνα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε εξαγγείλει με ανακοίνωσή της επαναλειτουργία αμαξοστοιχίας στην γραμμή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη, όπως αναφερόταν ρητά. Συγκεκριμένα η ανακοίνωση έλεγε: «Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ανακοινώνει την επαναφορά των αμαξοστοιχιών 600 Α και 91 στη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη, από την Τετάρτη 02.06.2021».
Βέβαια, αποδείχθηκε πως δεν ανταποκρινόταν στην πραγματικότητα, καθώς οι Θρακιώτες δεν είδαν τα τρένα να ξανά σφυρίζουν στην περιοχή. Τα δρομολόγια των τρένων πηγαίνουν μέχρι Δράμα κι από εκεί οι επιβάτες συνεχίζουν με λεωφορεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Το ιστορικό του σιδηροδρομικού αποκλεισμού της Θράκης
Η πρώτη και μάλιστα διαφημιζόμενη ως «προσωρινή» απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ να διακοπούν τα δρομολόγια στον θρακιώτικο σιδηρόδρομο λόγω συντήρησης, ήρθε στις 31 Ιουλίου 2019 και είχε αρχικό χρονοδιάγραμμα έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2019. Το χρονοδιάγραμμα φυσικά δεν τηρήθηκε όπως έδειξε η ιστορία, αλλά πήρε και συνεχείς παρατάσεις με τα δρομολόγια μεταξύ Αλεξανδρούπολης – Δράμας να έχουν αναπληρωθεί μέσω λεωφορείων.
Επιπροσθέτως, να σημειωθεί ότι τον Απρίλιο του 20201 ο ΟΣΕ (Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας) ανακοίνωσε πως «η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη έχει δοθεί στο σύνολό της σε κυκλοφορία από τις 14.03.21». Ωστόσο, άλλο ζήτημα είναι αποκατάσταση του σιδηρόδρομου κι άλλο η επαναφορά των επιβατικών δρομολογίων.
Χρ. Μέτιος: «Για να λειτουργήσει η παλιά σιδηροδρομική γραμμή πρέπει να διατεθούν πολλοί πόροι και να γίνουν προσλήψεις»
Μετά από το φιάσκο στις αρχές του μήνα ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ Χριστόδουλος Τοψίδης έριξε το θέμα στο τραπέζι των συζητήσεων. Συγκεκριμένα ο κος Τοψίδης υπέβαλε ερώτηση στο συμβούλιο που έγινε την Δευτέρα 28/06 μέσω τηλεδιάσκεψης με τίτλο: «Ανάληψη πρωτοβουλιών για τη σιδηροδρομική σύνδεση της ΑΜΘ». Αναπτύσσοντας την ερώτησή του ανέφερε μεταξύ άλλων πως «ο ΟΣΕ ανακοίνωσε την επαναλειτουργία των αμαξοστοιχιών στην διαδρομή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη και μάλιστα ότι στις 02/06 θα λειτουργεί. Περιμέναμε όλοι αυτήν την σύνδεση και τελικά λειτουργεί όπως λειτουργούσε και πριν την διακοπή της». Στην συνέχεια ζήτησε ενημέρωση επί του θέματος από την πλευρά της διοίκησης της Περιφέρειας.
Ο περιφερειάρχης Χρήστος Μέτιος απαντώντας δήλωσε υπέρ της επαναλειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου, αλλά είπε πως για να ξαναλειτουργήσουν τα τρένα στην Θράκη απαιτούνται χρήματα και προσλήψεις προσωπικού, κατά τον ίδιο. «Από το 2010 και μετά όταν ξεκίνησε η οικονομική κρίση και μετά επί της ουσίας οι σιδηρόδρομοι σε όλη την χώρα είχαν προβλήματα, γιατί από τον ΟΣΕ έφυγε ένας τεράστιος αριθμός υπαλλήλων προς άλλες υπηρεσίες. Τα παλιό σιδηροδρομικό δίκτυο έχει πάρα πολλά θέματα συντηρήσεων και άρα για να λειτουργήσει η παλιά σιδηροδρομική γραμμή πρέπει να διατεθούν πολλοί πόροι και να γίνουν προσλήψεις. Εννοείται ότι είμαστε υπέρ», σημείωσε.
Γαλανόπουλος: «Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ασύμφορο, αλλά και για τους πολίτες καθώς το λεωφορείο κάνει 3 ώρες»
Ο αντιπεριφερειάρχης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού, Περιβάλλοντος, Υποδομών και Μεταφορών Δημήτρης Γαλανόπουλος τοποθετήθηκε επί του θέματος, καθώς είχε πρόσφατη επαφή με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όπως δήλωσε.
«Επικοινώνησα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππο Τσαλίδη. Παλιότερα όταν λειτουργούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη γινόταν σε 4,5 ώρες. Σύμφωνα με το εγχειρίδιο που βγάζει ο ΟΣΕ -γιατί τα δρομολόγια τα βγάζει ο ΟΣΕ, τα τρένα και το προσωπικό είναι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ- το δρομολόγιο που έχει αναχώρηση από Θεσσαλονίκη 13:08, έχει άφιξη στο λιμάνι Αλεξανδρούπολης 23:30 και ένα άλλο πρωινό δρομολόγιο έχει αναχώρηση από Θεσσαλονίκη 05:50 και άφιξη 14:28. Άρα μιλάμε για 8 ώρες. Κάτι για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ που είναι ασύμφορο, αλλά και για τους ίδιους του πολίτες καθώς ένα δρομολόγιο του λεωφορείου κάνει περίπου 3 ώρες», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Xronos.gr