ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Δημοτικό Συμβούλιο Κομοτηνής: Λειτουργία σχολικών λεωφορείων και συζήτηση για ανάκληση φόρου παρεπιδημούντων στην εστίαση

Πραγματοποιήθηκε στην Κομοτηνή και στο χώρο του Πολυλειτουργικού Κέντρου, Τακτική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Κομοτηνής, την Τετάρτη  4 Δεκεμβρίου 2024 και ώρα 19:30, με 6 θέματα στην ημερήσια διάταξή του, τα οποία ήταν: Η “Εγκριση ή μη σύμβασης εκχώρησης απαιτήσεων προς τον Δήμο Κομοτηνής”, η “Έγκριση ή μη μισθωτικής σχέσης δικαιώματος εκμετάλλευσης του κυλικείου του 3ου Πειραματικού Λυκείου Κομοτηνής”, η “Έγκριση ή μη διενέργειας της δημόσιας σύμβασης με τίτλο: Προμήθεια μέσων ατομικής προστασίας για το δικαιούχο προσωπικό του Δήμου Κομοτηνής για το έτος 2025”, η “Έγκριση ή μη εκκίνησης της διαδικασίας απευθείας ανάθεσης με πρόσκληση σε υποψήφιο οικονομικό φορέα για την ανάδειξη αναδόχου της δημόσιας σύμβασης με τίτλο: Προμήθεια ανταλλακτικών και παροχή υπηρεσιών συντήρησης και επισκευής ηλεκτρονικών υπολογιστών και περιφερειακών συστημάτων για τις ανάγκες των Σχολικών Μονάδων του Δήμου Κομοτηνής για το έτος 2025”, η “Έγκριση ή μη μελέτης προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για εργασίες τομών της εταιρείας «ΟΤΕ Α.Ε. ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΒΟΡΕΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ» που αφορά το έργο: «FTTH ΑΚ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ Δ΄ ΦΑΣΗ» (υπ΄αριθ. 359/2024 ΑΔΕ)”, καθώς και η “Αίτηση χορήγησης δικαιωμάτων διέλευσης δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών σε οδούς της πόλης Κομοτηνής”.

Στην Συνεδρίαση τέθηκε και το ζήτημα της λειτουργία των σχολικών λεωφορείων που κατέχει ο Δήμος για τη μεταφορά μαθητών του ΕΕΕΕΚ Υφαντών και του 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Κομοτηνής, και τα οποία βρίσκονται κοντά 2 χρόνια σε ακινησία χωρίς να εξυπηρετούν κανέναν. Συγκεκριμένα αναφέρθηκε πως έγιναν εισηγήσεις από τα δύο σχολεία για τις ανάγκες μεταφοράς μαθητών, στις οποίες όμως το συμβούλιο απάντησε πως ως υπηρεσία δεν ενημερώθηκε με έγγραφα για τέτοιες ανάγκες από την Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση, γι αυτό και δεν τέθηκαν σε λειτουργία τα λεωφορεία.

Όπως όμως σημείωσε ο Δήμαρχος Ιωάννης Γκαράνης “Εμείς βγάλαμε τις άδειες για τα λεωφορειάκα από το 23 για να τα κυκλοφορήσουμε μέσα στο 24, όμως χρειαζόταν διαδικασία κι από την Περιφέρεια, η οποία όμως δεν την έπραξε. Τώρα, πιθανώς μέσα στο 2025 να προκύψουν τέτοιες ανάγκες μεταφοράς, γι αυτό κι ο δήμος θα κάνει έναν διαγωνισμό για να προσληφθούν 2 οδηγοί και δύο συνοδοί για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες των σχολείων αυτών. Θα κάνουμε δηλαδή αυτό που πρέπει να γίνει και τα λεωφορεία θα κυκλοφορήσουν όπως πρέπει”.

Στη συνεδρίαση παραβρέθηκαν και οι επικεφαλής των σωματείων εμπόρων και εστίασης της πόλης, Αντώνης Γραβάνης και Ανέστης Βαφειάδης φέρονοντας  στο Δημοτικό Συμβούλιο το θέμα του τέλους παρεπιδημούντων, δηλαδή της αύξησης του 0,25% στην εστίαση που ψηφίστηκε από το προηγούμενο συμβουλιο.

Όπως ανέφερε ο κ. Γραβάνης “στη Θρακική Αγορά”: “Ζητήσαμε από τη δημοτική αρχή να επανεξετάσει το θέμα και να το επαναφέρει  σε επόμενο συμβούλιο για να πάρουμε πίσω και να τροποποιήσουμε την απόφαση αυτή  και να επανέλθουμε στο τέλος του 0,50%. Το ζητήσαμε, το αιτιολογήσαμε, η κατάσταση της εστίασης στην περιοχή δεν είναι καλή και λογικά δεν μπορεί να δικαιολογηθεί ένα τέτοιο μέτρο οριζόντιας φορολόγησης των επιχειρήσεων. Χαιρόμαστε όμως, γιατί είδαμε πως η Δημοτική Αρχή είναι θετική προς αυτή την κατεύθυνση, οπότε περιμένουμε να φέρει το θέμα προς ψήφιση για να γίνει η τροποποίηση και να μην έχουμε αυτή   την άδικη αύξηση   που οι επιχειρήσεις της περιοχής δεν  μπορούν να σηκώσουν”.

Στις ίδιες περίπου δηλώσεις προέβη και ο Ανέστης Βαφειάδης λέγοντας πως “Αυτός ο φόρος είναι ο πιο άδικος που υπάρχει, γι αυτό καλούμε το δήμαρχο να επανεφέρει το θέμα και να το ανακαλέσει σε επόμενο συμβούλιο, ώστε να παρθεί μια νέα απόφαση που θα είναι καλύτερη για το όφελος των επαγγελματιών”

Di-zine clothing

Ιστορικό

Θρακική Αγορά FB

Μedia Group

Ο Ποπολάρος