Ο Φράνσις Φορντ Κόπολα έχει σήμερα 7 Απριλίου τα γενέθλιά του και όλος ο πλανήτης του υποκλίνεται για το αριστούργημα που έφτιαξε και αρχικά… κανείς δεν αναλάμβανε. Τον «Νονό».
Αλήθεια, έχετε αναρωτηθεί πως στήνονται οι ταινίες έπη, όπως ο «Νονός»; Τι έχει συμβεί πίσω από τις κάμερες και τις σελίδες των σεναρίων μέχρι να δείτε μια ταινία που άφησε εποχή; Μέρα που είναι- έχει τα γενέθλιά του ο Φράνσις Φορντ Κόπολα, καθώς γεννήθηκε στις 7 Απριλίου του 1939- αναρωτηθήκαμε για άγνωστες ιστορίες, οι οποίες οδήγησαν στον «Νονό». Το κινηματογραφικό θαύμα, πίσω από το οποίο κρύβεται φυσικά και ένας Έλληνας.
Ο Οσκαρικός Έλληνας Ντιν Ταβουλάρης
Ο λόγος για τον Ντιν Ταβουλάρη, ο οποίος είναι σχεδιαστής παραγωγής και τιμήθηκε με το βραβείο Όσκαρ για την καλλιτεχνική διεύθυνση στον «Νονό 2». Ο Ντιν, εφτά χρόνια μικρότερος από τον Κόπολα, γεννήθηκε στη Μασαχουσέτη από Έλληνες μετανάστες. Ο πατέρας του είχε λοιπόν ένα καφενεδάκι απέναντι από τα στούντιο της Fox, οπότε πιτσιρικάς, όταν δούλευε τα καλοκαίρια για το χαρτζιλίκι του, πήγαινε τους καφέδες και τα αναψυκτικά στα στούντιο και κατάλαβε από νωρίς με τη ήθελε να ασχοληθεί.
Η πρώτη δουλειά του ως καλλιτεχνικός διευθυντής ήταν η ταινία του Άρθουρ Πεν «Μπόνι και Κλάιντ» το 1967 και τέσσερα χρόνια αργότερα συνεργάστηκε με τον Φράνσις Φορντ Κόπολα για τον «Νονό».
Οι σκηνοθέτες που αρνήθηκαν και ο Κώστας Γαβράς
Έναν Κόπολα, ο οποίος δεν πήρε με ανάθεση το έργο και όχι απευθείας. Πολλοί γνωστοί σκηνοθέτες της εποχής είχαν αρνηθεί να αναλάβουν το έργο γιατί πίστευαν ότι μυθοποιείται το οργανωμένο έγκλημα μέσα από την ταινία. Ένας από τους δημιουργούς στους οποίους απευθύνθηκε η Paramount ήταν και ο Κώστας Γαβράς. Ο ίδιος μάλιστα ο συγγραφέας του βιβλίου, Μάριο Πούζο, ο οποίος με το «Μαφία» έκανε επιτυχία και πάνω σε αυτό βασίστηκε η ιδέα για τον «Νονό», το είδε θετικά. Ο Κώστας Γαβράς ήταν θετικός από την πλευρά του, καθώς πίστευε πως είναι μια ιστορία για τον αμερικανικό καπιταλισμό, αλλά τελικά έκανε πίσω γιατί ένιωσε ότι δεν γνώριζε καλά τις ιδιαιτερότητες της χώρας.
Σταμάτησε μετά τις πρώτες 50 σελίδες
Έτσι πέρασε στα χέρια του Φράνσις Φορντ Κόπολα που θεωρήθηκε κατάλληλος για ταινία με χαμηλό μπάτζετ. Ο Κόπολα είχε με τη σειρά του τους ενδοιασμούς του, καθώς σταμάτησε να διαβάζει το βιβλίο «Μαφία» του Μάριο Πούζο, μετά τις πρώτες 50 σελίδες γιατί ένιωσε σοκαρισμένος από την ωμή περιγραφή των ερωτικών σκηνών!
Ο πραγματικός «Νονός» Μάρλον Μπράντο
Το ΄71, αφού είχε ολοκληρωθεί το κάστινγκ, μαζεύτηκαν όλοι μαζί σε ένα ιταλικό εστιατόριο του Μανχάταν για να γίνει η… γνωριμία. «Ο Μάρλον Μπράντο ήταν κάτι σαν τον Νονό, για όλους τους νέους ηθοποιούς» είχε πει ο Ρόμπερτ Ντιβάλ, ενώ αν αναρωτιέστε (εμείς το κάναμε) να σας πούμε πως ο Αλ Πατσίνο μέχρι την τριλογία, ήταν… παντελώς άγνωστος.
Αυτός που έσπασε τον «πάγο» ήταν ο πραγματικός «Νονός», ο Μάρλον Μπράντο. Έκανε πρόποση και ξεκίνησε να προβάρει το ρόλο του Ντον Κορλεόνε με βραχνιασμένη φωνή.
Κορλεόνε και… Κόπολα
Στην τριλογία, δεν ήταν μόνο η οικογένεια «Κορλεόνε», αλλά και αυτή των… Κόπολα. Σχεδόν όλοι η οικογένεια του Φράνσις Φορντ Κόπολα πήρε μέρος στην τριλογία και έπαιξε σε σκηνές, ενώ ο πατέρας του Καρμίνε Κόπολα, ανέλαβε τη μουσική σύνθεση για κάποιες από αυτές. Η αδερφή του όμως Τάλια Σάιρ υποδύθηκε τη μονάκριβη κόρη του «Νονού»!
protothema.gr