Θα υπερδιπλασιαστούν τα διόδια και θα κοπούν οι απαλλαγές επισημαίνει σε επιστολή του Περιφέρειες, Δήμους και Επιμελητήρια που ανήκουν στη ζώνη διέλευσης της Εγνατίας Οδού, καλεί ο Σύλλογος Εργαζομένων της εταιρείας του Δημοσίου να λάβουν θέση διά των συλλογικών τους οργάνων στην εν εξελίξει παραχώρηση σε ιδιώτη του αυτοκινητόδρομου.
Όπως εξηγούν σε επιστολή τους «η παραχώρηση αυτή είναι ενάντια στο Δημόσιο συμφέρον αφενός διότι το έργο είναι πλήρως κατασκευασμένο και λειτουργικό ήδη από το 2010 και αποπληρώνει τμήμα του Δημόσιου Χρέους, αφετέρου διότι παρά το χαμηλότερο τίμημα διοδίων από όλους τους άλλους αυτοκινητοδρόμους, παράγει έσοδα τα οποία καλύπτουν πλήρως τα έξοδα λειτουργίας και συντήρησής του, ενώ εξασφαλίζει και υπερβάλλον κεφάλαιο που μπορεί να διατεθεί σε άλλα έργα ή επενδύσεις».
Έχοντας πει αυτά, ο Σύλλογος Εργαζομένων καταθέτει την απορία του «σε ένα έργο που έχει ήδη ολοκληρωθεί, ποιο θα ήταν το εύλογο τίμημα παραχώρησης, ώστε να μην θεωρηθεί “ξεπούλημα” δημόσιας περιουσίας;» και παράλληλα αναρωτιέται λαμβάνοντας υπόψη και τις παλιότερες συμβάσεις παραχώρησης , αλλά και την περίοδο του covid, όπου αποζημιώθηκαν όλοι οι ιδιωτικοί αυτοκινητόδρομοι για διαφυγόντα κέρδη, «ποιος νοήμων άνθρωπος μπορεί να πει ότι τελικά αυτό που συμβασιοποιείται αρχικά εφαρμόζεται ή τελικά έχουμε λεόντειες συμβάσεις όπου τα κέρδη (ως εξασφαλισμένα) πάνε στους ιδιώτες και οι ζημιές στο δημόσιο;»
«Η παραχώρηση της Εγνατίας οδού και των καθέτων αξόνων θα επηρεάσει κυρίως τις τοπικές κοινωνίες από τις οποίες διέρχεται ο αυτοκινητόδρομος, αυξάνοντας υπέρμετρα το κόστος των μεταφορών και της μετακίνησης των πολιτών, λαμβάνοντας υπόψη και τις τρέχουσες τιμές των καυσίμων που κανείς δεν γνωρίζει πού θα φτάσουν» ξεκαθαρίζει ο Σύλλογος για να υπογραμμίσει πως με την παραχώρηση η τιμή των διοδίων θα υπερδιπλασιαστεί.
Όπως εξηγείται στην επιστολή, «σήμερα η χρέωση των διοδίων είναι 0,03€/χλμ, και υπάρχουν αρκετές απαλλαγές για τις τοπικές κοινωνίες καθώς και δυνατότητα διεύρυνσής τους. Πριν από την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης, σύμφωνα με το ΦΕΚ 2018/25.5.2020, θα πρέπει το Δημόσιο να αυξήσει την χρέωση στα 0,04€/χλμ. Μετά την παραχώρηση η χρέωση θα είναι άμεσα 0,05€/χλμ, σύμφωνα με το άρθρο 19.2.2(ii) του σχεδίου σύμβασης παραχώρησης και μετά την 5η τμηματική προθεσμία 0,063€/χλμ, σύμφωνα με το άρθρο 19.2.2(i) του σχεδίου σύμβασης παραχώρησης. Δηλαδή θα υπερδιπλασιαστεί το κόμιστρο όλων των διοδίων, θα κοπούν όλες οι απαλλαγές και ακόμη αν θα κρατήσουν κάποιες αυτές θα είναι εις βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, μιας που η σύμβαση δεν τις προβλέπει.
Ακόμη και η εφαρμογή πλήρως αναλογικού συστήματος χρέωσης και αν γίνει (άραγε ποιος θα πληρώσει το κόστος του συστήματος) το κόστος χρήσης ανά χιλιόμετρο δεν θα αλλάξει».
«Πιστεύουμε ότι τώρα που διανύουμε περίοδο προεκλογική θα ήταν δόκιμο να πάρουν θέση για το ζήτημα αυτό όλες οι παρατάξεις σε μία συζήτηση στην επόμενη συνεδρίαση των συμβουλίων σας. Εφόσον και εσείς το κρίνετε σκόπιμο, μπορεί ο σύλλογός μας να συνδράμει και να σας παρουσιάσουμε τις απόψεις , αλλά και να διερευνήσουμε κοινές δράσεις για να διασφαλισθεί το δημόσιο συμφέρον και η ασφαλής και προσβάσιμη (λόγω κόστους) μετακίνηση των πολιτών της περιοχής σας» επισημαίνει κλείνοντας ο Σύλλογος Εργαζομένων της Εγνατίας Οδού.
Πηγή : www.paratiritis-news.gr