Μετά από περισσότερες από δύο δεκαετίες εξαγγελιών για τη μετεγκατάσταση των υπεραστικών λεωφορείων της Αθήνας στην περιοχή του Ελαιώνα, «παγωμένο» παραμένει το έργο του Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΣΥΛ).
Πέρυσι με απόφαση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου, προϋπολογισμού άνω των 140 εκατ. ευρώ, ενώ Φορέας Υλοποίησης του έργου είναι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Οι μεγάλες εκκρεμότητες
Ωστόσο, μένει να αποφασιστεί η μέθοδος με την οποία θα δημοπρατηθεί το έργο, δηλαδή εάν θα είναι παραχώρηση, ΣΔΙΤ ή δημόσιο έργο. Απόφαση καθοριστική για τη χρηματοδότηση και τη βιωσιμότητα του έργου.
Επίσης, θα πρέπει να αποφασιστεί ο φορέας που θα υλοποιήσει το έργο. Υπενθυμίζεται ότι η έκταση που έχει εξασφαλισθεί ανήκει κατά κύριο λόγο στην Αττικό Μετρό, ενώ μέρος αυτής ανήκει στους δήμους Αθηναίων και Αιγάλεω.
Πώς θα είναι ο νέος Σταθμός
Η υλοποίηση του νέου κεντρικού σταθμού ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα, ενός μεγάλου συγκοινωνιακού έργου, το οποίο θα αποτελέσει μια σύγχρονη συγκοινωνιακή πύλη για τις οδικές υπεραστικές μεταφορές από και προς την Αθήνα, θα αντικαταστήσει τους υφιστάμενους σταθμούς υπεραστικών λεωφορείων, Κηφισού και Λιοσίων.
Με την υλοποίησή του αναμένεται να αποτελέσει συγκοινωνιακό κόμβο μετεπιβίβασης καθώς θα είναι δίπλα στο Μετρό του Ελαιώνα, σε μια σειρά από στάσεις αστικών λεωφορείων προκειμένου να μπορεί να μετακινηθεί το επιβατικό κοινό εύκολα από και προς την πρωτεύουσα.
Επίσης, θα εξυπηρετεί τα εθνικά υπεραστικά λεωφορεία και τα λεωφορεία διεθνών μεταφορών.
Ο νέος Σταθμός προβλέπεται να περιλαμβάνει 4 κτίρια, συνεδριακό κέντρο, ξενοδοχείο, χώρους ελέγχου εισόδου προς τις αποβάθρες τύπου αεροδρομίου, 70 θέσεις λεωφορείων ΚΤΕΛ, εμπορικά καταστήματα και υπηρεσίες. Θα εξυπηρετεί πάνω από 40.000 επιβάτες ημερησίως που μεταφράζονται σε 15 εκατ. επιβάτες τον χρόνο.
πηγή: Ναυτεμπορική