Ρύθμιση για “τέλη με το μήνα” ετοιμάζει το οικονομικό επιτελείο, φέρνοντας τη δυνατότητα να επαναφέρουν σε κυκλοφορία τα οχήματά τους οι ενδιαφερόμενοι.
Περίπου 138.000 οδηγοί έχουν βγάλει τα οχήματά τους σε ακινησία καθώς είτε δεν μπορούσαν να σηκώσουν το οικονομικό βάρος των τελών και της διατήρησης σε κυκλοφορία του οχήματος, είτε γιατί δεν τον χρειάζονταν.
Όπως και πέρυσι πάντως το οικονομικό επιτελείο ετοιμάζει, σύμφωνα με πληροφορίες, την ρύθμιση που και στο παρελθόν ίσχυσε για “τέλη με το μήνα”. Ουσιαστικά το άνοιγμα της οικονομίας θα φέρει και τη δυνατότητα να επαναφέρουν σε κυκλοφορία τα οχήματά τους όσοι ενδιαφέρονται αλλά και να «ζεσταθεί» και το κρατικό ταμείο.
Παγίως, η νομοθετική διάταξη που επιτρέπει στους οδηγούς να πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα κατατίθεται στη Βουλή τον Απρίλιο ή τον Μάιο.
Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι δόθηκε η δυνατότητα καταβολής αναλογικών τελών κυκλοφορίας για τους μήνες που υπολείπονται μέχρι το τέλος του έτους, από κατόχους ΙΧ οχημάτων, αυτοκινήτων ή μοτοσυκλετών. Δεν υπήρχαν δηλαδή κάποιες προσαυξήσεις που συνήθως έμπαιναν με ένα μήνα τελών για ένα μήνα άρσης ακινησίας, ή έξτρα τέλη δυο μηνών για έξι μήνες χρήσης του αυτοκινήτου ή της μοτοσυκλέτας.
Με βάση έτσι την απόφαση του 2020, που μένει να φανεί εάν θα ισχύσει και φέτο,ς καταβαλλόταν τα δωδεκατημόρια των ετησίων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στους μήνες της άρσης αυτής.
Επίσης οποιοδήποτε νέο αίτημα μετατροπής του αρχικού αιτήματος άρσης της ακινησίας (πχ από 1 σε 2 ή 3 μήνες ή για το υπόλοιπο του έτους κλπ), δεν θα γίνεται δεκτό, καθώς η απαλλαγή χορηγείται άπαξ και για το συγκεκριμένο αρχικό χρονικό διάστημα. Η αλλαγή χρονικού διαστήματος, πραγματοποιείται μόνο εφόσον καταβληθούν τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας αφαιρουμένου του ποσού που αρχικά είχε καταβληθεί.